Naša sjećanja i ja (OMI)

Mladi, sjećanje i kreativnost u vrijeme društvene krize i krize identiteta. Uloga spomen mjesta u Europi. 

 

Erasmus+ projekt, 09/2017 – 09/2019

KA201 – Projekti strateškog partnerstva za školsko obrazovanje

 

 

U partnerstvu s:

  • European Observatory on Memories – University of Barcelona (SPAIN);
  • Lycée Aristide Maillol, Perpignan (FRANCE);
  • Liceo Statale Antonio Rosmini, Grosseto (ITALY);
  • OSZ Lotis, Berlin (GERMANY);
  • Collège Marcel Pagnol, Perpignan (FRANCE);
  • Institut Narcís Monturiol, Figueres (SPAIN);
  • Istituto storico grossetano della Resistenza e dell’età contemporanea, Grosseto (ITALY);
  • Museu Memorial de l’Exili, La Jonquera (SPAIN).

                                                              

Središnje pitanje projekta je socijalna uključenost te promicanje različitosti i međusobnog razumijevanja kao najvažnijih ciljeva i izazova za sve obrazovne institucije uključene u projekt. Nedavni događaji u Europi poput politika dobrodošlice migrantima ili terorističkih napada, značajno su doprinijeli kompleksnosti ovih pitanja. Sustav obrazovanja je sve više primoran učinkovito pratiti mlade, pronaći odgovore i razviti strategije prevencije i integracije, a budući da je u našim ustanovama profil mladih ljudi unatrag nekoliko godina postao sve raznolikiji, ovaj zadatak je sve teže ostvariti. Vrlo često su njihove vrijednosti, priče i kulture isprepletene, no bez međusobnog razumijevanja. Osim toga, suočeni smo s problemom ranog napuštanja školskog sustava i izazovom kako se nositi s tim problemom. Zbog toga, partnerstvo s Europskim memorijalima je snažan alat za postizanje zajedničkih rješenja i uvođenja zajedničkih sjećanja u sustav obrazovanja. Svrha memorijala je ne samo informirati posjetitelje o njegovom povijesnom kontekstu, već podučiti ih o državljanstvu i miru.

Dodatna vrijednost projekta je predstavljanje umjetnosti i umjetničkog izražavanja kao inovativne pedagoške metode korištene za usvajanja (povijesnog) znanja i vještina i komunikacije intimnijih sjećanja u kontekstu koji nadilazi školsko i lokalno okruženje. Radi se o integraciji u europsku perspektivu s naglaskom na položaj mladih ljudi u dijalogu s institucijama. Ovaj pristup omogućit će konkretan uvid u višestrukost različitih sjećanja te će omogućiti učenicima iskazivanje i osvještavanje zajedničkih elemenata, na prvi pogled, različitih sjećanja – od radosti i patnje, ograničenja i sloboda, represije i pobune do strategije preživljavanja i neuspjeha. Umjetnost će omogućiti iskrenu komunikaciju između svih uključenih studenata, nadilazeći moguće jezične i kulturne barijere te promovirajući zajedničko razumijevanje. Kroz praćenje osobne obiteljske povijesti, ova metodologija podučit će studente kako steći vlasništvo nad sjećanjima te će istovremeno osigurati prostor za izražavanje emocija i kreativnosti.

Nadalje, održivi rezultati projekta bit će vidljivi kroz nove programa usavršavanja za profesore te kroz prilagođavanje obrazovne ponude europskih memorijalnih centara. Ciljevi projekta su konsolidacija te daljnji razvoj suradnje i stvaranje mreža između memorijalnih centara i obrazovnih ustanova, poticanje novih inicijativa u Hrvatskoj poput tema suočavanja sa sjećanjima – obrazovni pristup suočavanja s prošlošću koji još nije primijenjen u hrvatskim obrazovnim institucijama.

Rad na ovakvoj temi je konstantan, zahtjevan i neprekidan proces koji se mora prilagođavati novonastalim okolnostima na europskoj razini. Mogućnost suradnje, međusobnog učenja te razmjene iskustva i praksi važan je korak u ostvarivanju tolerantnijih i otvorenijih društva. Razumijevanje višestrukosti sjećanja koje doprinosi percepciji i prihvaćanju „drugog“, nova saznanja o potrebama mladih te stvaranje zajedničkih rješenja kao odgovora na te potrebe samo su neke od dugoročnih koristi ovog projekta za sve sudionike i partnere uključene u njegovu provedbu.

Završna aktivnost projekta "Our Memories and I" održana je u Splitu, od 7. do 9. svibnja 2019. godine, u organizaciji CHC-a. Svih osam partnera iz Francuske, Španjolske, Njemačke i Italije, zajedno s koordinatorom projekta European Observatory on Memories (EUROM) sa Sveučilišta u Barceloni podijelili su svoja iskustva i korištene metodologije s dvogodišnjeg projekta. S ciljem boljeg shvaćanja izazova u interpretaciji ne tako davnih događaja u Hrvatskoj, organizirali smo studijsku posjetu Kninskoj tvrđavi i njenom memorijalnom muzeju. Umjesto završnog internog sastanka, rezultati projekta predstavljeni su široj javnosti kroz pop-up izložbu i javnu konferenciju pod nazivom „Youth, Remembrance and Creativity“ koja se održala u prostorima Francuske Alijanse u Splitu. Konferencija se pokazala kao korisno iskustvo učenja za međunarodne partnere i lokalne učitelje povijesti kao i sve ostale zainteresirane za tu tematiku. Više o konferenciji zajedno s galerijom fotografija pronaći ćete u rubrici događanja.

 

 

Saznajte više na web stranici projekta i na Facebook i InstagramZavršna publikacija dostupna je OVDJE.
hrHrvatski
en_USEnglish hrHrvatski